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2015年2月23日 (月)

再読 The Paleo Diet for Athletes

ネタが無いので、本を読み返しそれのメモ書きばっか。パレオダイエットについて前にも何か書いてた。

P88 a small amount is derived from stored fat droplets inside muscle cells - the intramuscular triglycerides (IMT).

典型的な日本人の糖質/蛋白質/脂質の割合から糖質の割合を減らしていくのは、GIを押させて血糖値の上下を抑えるだけじゃなくて、脂質を増やしてIMTを増やして有酸素運動能力を上げるというかそのための燃料をを蓄えられるカラダにすることと再認識したり。

P90 athletes consuming a 53 percent fat diet for 5 weeks were able to double their IMT stores without compromising muscle glycogen stockpiles.

P98 Potassium/Sodium Balance 塩分の摂りすぎ、カリウムを含んだ野菜の不足を再認識

P99 Acid/Base Balance 酸性に傾くとそれを直すために骨のカルシウムが失われる

P115 Some studies indicate that those who use caffeine regularly do not realize as great an endurance benefit as those who generally abstain, taking it only before selected exercise sessions.

飲まないようにしてきたコーヒーを最近また2、3日に1回くらい外出した際に選択肢がなくて飲んでしまっている。本当にトレーニング中とかレース中だけにしなければ。

チンパンジーから類人猿の段階で脳が大型化、、簡単な道具を使うように、エネルギー元を動物性にシフト。


P167 ... types of fat in the tongue, brain, and marrow are healthful, unlike the high concentrations of saturated fats found in fatty domestic meats. ...
Brain is extremely high in polyunsaturated fats, including the health-promoting omega-3 fatty acids, whereas the dominant fats in tongue and marrow are the cholesterol-lowering monounsaturated fasts.

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